Üniversiteyi Neden Kazanamıyorum

Üniversiteyi Neden Kazanamıyorum

Hepimiz iyi bir iş sahibi olup, geçimimizi sağlayacak kadar kazanıyor olmak isteriz. Kendimize yetiyor olup, temel ihtiyaçlarımızdan sosyal ihtiyaçlarımıza kadar; hepsine gücümüzü yetirmeye çalışırız. Bunun yanı sıra,  yaşam standartlarımızı da yükseltmeye çalışırız. Hepsinin de yolu meslek sahibi olmaktan, iyi bir üniversite, iyi bir bölüm okumaktan geçer… İyi bir üniversitenin, iyi bir bölümün yolu da üniversite sınavları; YGS ve LYS’den geçer. Bu sınavlar sonrasında müthiş ödüller –iyi bir bölüm, iyi bir iş, iyi bir hayat- bizi beklerken; yine de sınavlara hazırlanırken zorluk çekeriz… Halbuki görmekte zorlansak da çekilen zorlukların, çok bariz sebepleri vardır.
İlk olarak kafamızda belirlenmiş, istenilen bir mesleğin olmaması üniversite sınavlarında başarı gösteremememize neden olur. Arkadaşlarımızın sürekli ben şunu okuyacağım, öbür alanda ilerleyeceğim demesi, kuzenlerimizin çocukluğundan beri kurduğu hayallerinin var olması, bize: “Acaba ben de bir sorun mu var da ben bir alan seçemiyorum, hedef koyamıyorum?!” dedirtebilir. Yeteneklerimizin, ilgi alanlarımızın henüz farkında olamamamız bizimle ya da öz benliğimizle ilgili bir sorunsal değildir. İkinci olarak, akraba ve aile üyelerinin bizim yerimize karar vermesi, bizi strese sokabilir, bizi üniversite sınavlarına çalışmaktan soğutabilir. Onların bizden belli bir mesleğe sahip olma beklentisi yıpratıcıdır. Bizim için seçtiği hayatı yaşıyormuş hissine kapılabiliriz. Bu da üniversiteye gitme isteğimizi ve cesaretimizi köreltir. Çalışmalarımızı verimsizleştirir, bizi durgunlaştırır. Bunlara ek olarak, üniversitelerde istediğimiz bölümün olmaması da üniversite sınavlarına çalışma şevkinizi kırabilir, bütün arkadaşlarımız işletme, iktisat gibi bölümlere yığılmışlardır ve arkadaşlarınızdan ve akranlarından henüz ayrı kalmak istemiyoruzdur.. Hem istediğimiz bölümün olmaması, hem de sevdiğimiz tüm arkadaşlarımızın başka başka bölümleri istiyor olması, bizi ikilemde bırakabilir ve ümitsizliğimize ümitsizlik ekleyebilir.
Belirli bir hedefimizin olmaması, akraba ve aile beklentileri, arkadaşlarımızın seçimleri sınava gayretli bir şekilde çalışmamıza engel teşkil edebilir, bizi yavaşlatır, içimize kapatır; sırf bu yüzden üniversiteyi kazanamayabiliriz. Yalnız, karşılaştığımız bu tür problemler çözümsüz değildir. Hedeflerimizi belirlemek için bir rehberden yardım alabilir, ailemizle ve akrabalarımızla uzlaşabilir, istediğimize yakın bir bölüm seçebilir, arkadaşlarımızı kaybetmekten korkmak yerine, yeni arkadaşlar bulma heyecanı duyabiliriz.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.