Gidenin Ardından Gelen Yeni Biri…

Gidenin Ardından Gelen Yeni Biri…

”Bıraktı gitti beni, dönüp bir kere bakmadı arkasına.Neler bıraktı geride umurunda bile değil! Birlikte kurulmuş onca hayal, paylaşılmış güzel anılar,alıp verilen birçok anlamlı hediye, gülücüklerle dolu yüzlerce mutluluk pozu…Nasıl ‘bitti’ der bana. Ben bunun üstesinden nasıl gelirim söyleyin bana.Nasıl devam ederim hayatıma.Nasıl güvenirim insanlara,severim,canım derim? Asla bir daha kimseyi sevemeyeceğim, kimseye güvenip duygularımı, hislerimi ona açamayacağım.Nasıl biter bunca yıllık paylaştıklarımız yalan mıymış?Bana söylediği güzel sözler yalan mıydı peki…ömür boyu ellerini tutmak istiyorum demişti,sensiz bir gelecek düşünemiyorum demişti,çocuklarımıza koyacağımız isimleri bile belirlemiştik.Tanem olacaktı kız olursa canımızdan bir tanemiz olacaktı o bizim,erkekse Can koyacaktık adını canımızdan bir parça olacaktı.İyi bir baba olacağım diye söz vermişti bana.
Birlikte gezdiğimiz şehirler, yediğimiz yemekler,her şey o kadar net ki zihnimde.Nasıl unuturum ben yaşadığım en güzel günleri.Annesi babası ile tanştırdı kızım dediler bana,benimkilerin de biricik oğlu olmuştu, tanıdıklarında çok sevmişlerdi. Sevilmeyecek biri değildi ki…Yıllarımı neden verdim ben sevilmeye layık bir insan olmasa harcar mıydım hiç. Hayır asla pişman değilim iyki onunla geçmiş.Bir gün geri döner diye bekledim haftalardır bir mesaj,bir telefon,bir haber bekledim.Gelmedi…Hiçbir arkadaşımdan, hiçbir arkadaşından bir haber alamadım bana ondan bahsetmiyorlardı,üzülmemeliydi çünkü unutmalıydım çünkü. Rast geldi, şans işte…  Facebook’ta gördüm bir arkadaşım fotoğrafta etiketlenmişti fotoğrafı çok incelemeye gerek yoktu zaten. Yeni biriyle el ele göz göze poz vermişlerdi, en çok gittiğimiz mekanı etiketlemişler, gülümsüyorlar, aşk yaşıyorlar.Yerime onu koymuş. Çoktan unutmuş bile. Merak ediyorum bir tek benim mi yaram kanıyor,onun duyguları,vicdanı yok mu,hiç mi aklına gelmiyorum! Özlem ve umut hissi o fotoğrafı gördüğüm andan itibaren hırs ve nefrete dönüştü. Ben de unutacaktım onu, yaşadığımız güzel günlere inat daha mutlu günler yaşayacaktım söz verdim kendime. Şimdi nereden başlasam ne yapıp onu unutsam buna karar verme vakti.”
Biten ilişkinin ardından çok duyulan cümleler aslında bunlar; beni unutmuş mudur?, başka biriyle midir?, özlüyor mu?, arkamdan neler söylüyordur?, geri döner mi?, mesaj atar mı?,şunu söylemeseydim bitmez miydi?,keşke alttan alsaydım daha mı iyi olurdu?...Giden gitmiştir ve yaşananlar acısıyla tatlısıyla sizde kalmıştır.Pişmanlıkları ve arda kalanları bir kenara bırakın.Eğer ki ilişkinin bittiğinden ve başlaması için tutunacak hiçbir dalın kalmadığından eminseniz artık yolunuza bakmanın vakti gelmiştir..Tabii ki bir hüsran ve özlem duyguları olacaktır.Arada bir sizi yoklayan keşke’ler de gelecektir.Ancak biten ilişkiyi unutmanın ve yaşattığı acılardan kurtulmanın bir çok yolu var;mesela ’Yenilik’ !  Bunca zamandır ‘ona’ göre ayarladığınız, planladığınız hayatınızı yeniden düzenleme vakti! Yeni hobiler edinmek,yeni arkadaşlıklar kurmak,yeni ortamlara açılmak size iyi gelecektir.Yeni arkadaşlıklar olduğu gibi yeni bir ilişkinin de hayatınıza girmesi çoğu zaman hasarları daha hızlı toparlamanıza yardımcı olur.Tabii ki gelen gideni aratmayacak diye bir kaide yoktur.Yeni gelen kişinin mükemmel olmasını beklemeden,kafanızdaki eskilerden kurtulmak için,yaşanılan acı günleri unutmak için,yarım kalan sevgi doyumunu tatmin etmek için,keşkelerden kurtulmak bu yeni ilişkide önceki hataları yapmayacağınız için,sizi bırakıp gidenin arkasından daha fazla ağlamamak için yeni bir ilişkiye başlamayın!O insana karşı haksızlık etmiş olursunuz.Sevginizi paylaşmak için,daha güzel bir ilişkinin içinde olabilmek için,sizin dilinizden anlayan birini bulun,sizi hak eden değerinizi bilmeyen o insana inat olsun diye değil ama kendi huzurunuz için,kendinize verdiğiniz değer için hayatınıza yeni bir insan sokun.
Karalar bağlamak ümitsizliğe kapılmak, kendini suçlamak daha ne kadar sürecek ki?Hayat çok hızlı akıyor, yaşadığımız günler geri gelmeyecek! Önemli olan yaşadığımız her olaydan (iyi ya da kötü) acısıyla tatlısıyla yaşadığımız her hatıradan ders çıkarabilmek ve bir daha aynı yanlışları yapmamayı öğrenmek.Bırakın hayat aksın,bırakın giden gitsin.Sizin için en önemlisi ‘kendilik değeriniz’ olmalı…Kendinizi suçlamaya devam etmeyin,arkasından ağlamayı bırakın ve yeni,pırıl pırıl,gülümsemelerle dolu yeni bir sayfa açın.Pozitif olursanız,özsaygınızı yitirmezseniz,çıkar gözetmezseniz,iyi olmayı seçerseniz sizi hak eden insanları kazanırsınız.Mutlu bir hayat size altın tepside sunulmasa bile o mutlu hayatı size verilen akıl ile,kalp ile kazanmak sizin elinizde…
Uzm.Klinik Psikolog Sinem ÖZER

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.