Eşler Arası İletişim Hataları

Eşler Arası İletişim Hataları


Eşler arasında yaşanan sorunları çoğu iletişim hatalarından kaynaklanmaktadır. Çoğu zaman sağlıklı iletişim kurmayı öğrenen eşler diğer sorunlarına da çözüm üretebilmektedirler.
Eşler arasında sağlıksız iletişime sebep olan hatalarda bazıları şöyledir:
 ELEŞTİRİ:    Eşler bütünüyle birbirlerinin olumsuz yönlerine odaklanmakta ve böylelikle seçici bir algılama ile olumlular dışlanmakta, olumsuzlar seçilerek yıkıcı biçimde eleştiriler yapılmaktadır.
Örnek: “Sen beni aşağılamaktan zevk alıyorsun!”
GENELLEME: Sorunlu çiftlerde eşler birbirlerinin belirli davranışları yerine kişiliklerine yönelik yargı, eleştiri ve genellemeler yapmak eğilimindedirler.
Örnek: “Sen zaten hep bencilsin”
Eşlerin eleştirileri bazen daha ileri gitmekte ve birbirlerinin kişiliğini aşıp ailelerini de içeren bir ifade biçimini bulmaktadır.
Örnek: “Sen zaten hep bencilsin ve aynı ablan gibisin”
AKIL OKUMA: Burada eşler bir birlerinin  ne söylediğinden çok ne söylemeye çalıştığına odaklanmakta ve art niyet aramaktadırlar.
Örnek: “Böyle söylüyorsun ama aslında niyetin beni aşağılamak.”
Ya da: Örnek: “Sen bu çiçekleri psikolog söylediği için getirdin, aslında içinden gelmediğini biliyorum.”
EŞİNİN DURUMU DÜZELTME ÇABALARINI TAKDİR ETMEME
Bazen de yaşanan sorunları çözüm üretmeye çalışan eşin yaptıklarını, söylediklerini önemsememekte, karşısındakini kırıcı şekilde yaklaşmaktadırlar.
Örnek: “Şimdi böyle söylüyorsun ama artık çok geç, şimdiye kadar aklın neredeydi?”
EŞLERDEN BİRİNİN PSİKOLOG GÖREVİNİ ÜSTLENMESİ
Bu durumda eşlerden biri diğerinin ruh sağlığı ile ilgili ahkâm kesmekte, onu düzeltmeye, tedavi etmeye çalışmaktadır.
Örnek: “Sen hastasın, seni anlıyorum. Senin ne yapman gerektiğini söyleyeceğim, yardımcı olacağım.”
Yıllar önce yaşanan problemli yaşam olaylarını bu güne taşımak, tartışmalarda yıllar önceki olayları tekrar tekrar gündeme getirmektedirler.
Örnek: “Kaç yıldır aynısın, kaç kere söyledim hala aynı şeyleri yapıyorsun.”
Örnek: “Yeni evlendiğimiz zaman annenin bana yaptıklarını unutmadım ve sen bu duruma izin verdin, hiç benim yanımda olmadın. Hala da onun tarafını tutuyorsun”
KENDİNİ TAMAMEN HAKLI, EŞİNİ HAKSIZ GÖRME
Eşlerden biri diğerini hep haksız görmeye, kendini haklı görmeye meyillidir ve karşısındakini suçlar mahiyette konuşur.
Örnek: “Şimdiye kadar tüm tartışmalarımız senin yüzünden başladı.”
Eğer eşinizle yaptığınız tartışmalar yukarıda verilen örneklerle benzerlik gösteriyorsa bir aile danışmanına başvurmalısınız.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.